Thursday, October 6th, 2022

Pozycjonowanie Szczecin

W dzisiejszym świecie pozycjonowanie stron internetowych jest czymś, co ma olbrzymie znaczenie i jest uznawane za główną część każdej skutecznej kampanii marketingowej. Nie może więc dziwić fakt, że na zainwestowanie w nie decyduje się coraz więcej osób. Każda z nich jednak już na początku staje przed poważnym dylematem – czy pozycjonować z naciskiem na rynek lokalny, czy może celować w rynek globalny? O wadach i zaletach obu tych rozwiązań zamierzamy porozmawiać w naszym dzisiejszym wpisie.

Lokalne pozycjonowanie – dlaczego to na nie warto się zdecydować?

Coraz więcej osób, a zwłaszcza właścicieli firm, decyduje się na lokalne pozycjonowanie. Szczecin, Łódź, Gdańsk – skupiamy się w nim na ściśle określonym mieście, regionie czy obszarze, w obrębie którego najczęściej działamy najintensywniej i na którego mieszkańcach zależy nam zdecydowanie najbardziej. Pozycjonowanie tego typu jest szczególnie popularne wśród usługodawców, którzy posiadają swoje punkty stacjonarne w konkretnych miejscach lub też umożliwiają odbiór osobisty zamawianych u nich przedmiotów właśnie w ich obrębie. Dlaczego warto się na nie zdecydować?

  • Pozycjonowanie lokalne jest tańsze. Z uwagi na bardzo niską konkurencję w jego obrębie, pozycjonowanie lokalne jest znacznie tańsze. Wymaga bowiem o wiele mniej działań i mniejszej analizy rynku. W wielu przypadkach wystarczy tutaj odpowiednia optymalizacja strony lub sklepu, by móc cieszyć się zadowalającymi efektami.
  • Przynosi znacznie szybsze efekty. Podczas gdy pozycjonowanie globalne jest w stanie trwać długimi tygodniami, a nawet całymi miesiącami, to lokalne przynosi efekty znacznie szybciej. Oczywiście wszystko zależy od konkretnych fraz, na których pozycjonowanie finalnie się zdecydujemy. Są takie trudniejsze i łatwiejsze – warto mieć to na uwadze.
  • Prowadzi do lepszych konwersji. Osoby szukające produktów lokalnie są bardziej skore do tego, by dokonać zakupu czy skorzystać z usługi. Informacji na temat produktów szuka się zwykle bardziej ogólnie i globalnie. Jeżeli zaś jest się już zdecydowanym na zakup, sięga się wtedy po frazy lokalne. Czy to po to, by wykazać się tak zwanym lokalnym patriotyzmem, czy też po to, by kupić dany produkt szybciej, bliżej siebie (i odebrać go osobiście).

Oczywiście należy mieć na uwadze fakt, że pozycjonowanie lokalne aktualnie jest bardzo szybkie, skuteczne i stosunkowo tanie, jednak rosnąca jego popularność może sprawić, że kiedyś będzie inaczej. Zwłaszcza że konkurencja pojawia się nawet na rynkach lokalnych. Warto więc wykorzystać jej niedosyt w chwili obecnej, by zagwarantować sobie lepsze, szybsze i tańsze efekty, trafiając dokładnie do tych klientów, do których zawsze chciało się dotrzeć.

A może pozycjonowanie globalne?

Poza pozycjonowaniem lokalnym do dyspozycji posiadamy również tak zwane pozycjonowanie globalne, które jest ściśle związane z bardziej ogólnymi frazami kluczowymi, a które nie celuje w konkretny obszar czy rynek. Zamiast zatem pozycjonować pod frazą “sukienka w grochy Warszawa”, pozycjonuje się frazę “sukienka w grochy”. Jak się można domyślić, pozycjonowanie tego typu jest równoznaczne ze zmaganiem się ze znacznie większą konkurencją. Choć jest ono w stanie wygenerować znacznie więcej odwiedzin, nie przekłada się na konwersje w tak dużym stopniu, jak pozycjonowanie lokalne. Podążając za przytoczonym przykładem można łatwo zrozumieć, że frazy “sukienka w grochy” poszukują przede wszystkim osoby, które są na etapie wybierania i nie myślą o jej zakupie. Jeśli jednak ktoś wpisuje frazę “sukienka w grochy Warszawa”, najprawdopodobniej pochodzi z Warszawy i chce zdecydować się na jej zakup.

Pozycjonowanie globalne przynosi większą odwiedzalność, którą możesz wykorzystać na wiele różnych sposobów. Nawet jeśli współczynnik konwersji w jej przypadku jest mniejszy, potencjał marketingowy jest ogromny. Odpowiednimi działaniami możesz bowiem przerodzić odwiedziny w konwersje. Pamiętaj jednak, że za pozycjonowanie globalne nie tylko zapłacisz więcej, ale też na jego efekty będziesz musiał poczekać nieco dłużej. W niektórych branżach okazuje się ono bardzo nieopłacalne – w szczególności przy wyborze bardziej ogólnych słów kluczowych.

Podsumowanie

Istnieje wiele różnych podejść do czegoś tak elastycznego, jak pozycjonowanie. Szczecin, Warszawa, Łódź – możemy skupiać się w nim na tych i innych rynkach lokalnych, albo też pójść o krok dalej i pozycjonować globalnie. Możemy celować w mężczyzn, kobiety lub obie płci, w wiele lub jedno słowo kluczowe. Wszystko tutaj zależy wyłącznie od nas. Pewne w tym wszystkim jest jedno – od naszego podejścia będą zależeć nie tylko efekty pozycjonowania, ale i czas oczekiwania na nie oraz jego koszt.

Jeżeli nie mamy pewności co do tego, jaki zasięg powinno mieć nasze pozycjonowanie, powinniśmy zasięgnąć porady profesjonalistów. Sięgając po usługi agencji interaktywnej będziemy w stanie nie tylko odpowiednio ukierunkować cały proces pozycjonowania, ale też zagwarantować sobie jego efekty. Bez ryzyka i poświęcania temu mnóstwa czasu.